piątek, 25 października 2013

2 wiadomości

Wczoraj, będąc w windzie w Centrum Handlowym, przypomniałam sobie, że miałam zamieścić na blogu 2 świeże informacje. Okazuje się, że Montgomery to również nazwa firmy produkującej windy :) Wcześniej nigdy nie zauważyłam tej nazwy. A od Montgomery do Avonlea już bardzo krótka droga, więc jestem tu ponownie z dwoma wiadomościami.
Po pierwsze Wydawnictwo „Skrzat” ujawniło okładkę „Ani z Avonlea”. Kiedy skontaktowałam się pierwszy raz z Panią Sylwią Kaczmarską, kończyła wówczas pracę nad ilustracjami do drugiego tomu. Teraz w końcu można podziwiać to, nad czym wówczas pracowała.



Druga istotna dla wielbicieli Lucy Maud wiadomość to zapowiedź książki dla młodzieży inspirowanej życiem autorki. Książka ta ma obejmować lata 1888-1892, czyli będzie historią nastoletniej Maud. Będą to perypetie szkolne (i romantyczne) z 3 lat spędzonych w Cavendish na Wyspie Księcia Edwarda, kiedy Maud mieszkała z dziadkami oraz z czasu spędzonego w Prince Albert w Saskachewan, gdzie mieszkała z ojcem i jego drugą rodziną (podróż do Saskachewan młodziutka Maud odbyła z dziadkiem – Senatorem Montgomery). Powieść zostanie wydana w 2015 roku, a pisanie jej zlecono Melanie Fishbane. Czekamy więc na książkę, która być może w przyszłości doczeka się ekranizacji.

3 komentarze:

  1. Jaka cudowna okładka,ta podoba mi się zdecydowanie bardziej;-)I Ania ma takie rękawy sukienki o jakich długo marzyła,BUFIASTE;-)Zaczynam powolutku nabierać chęci,by morze kupić obie części z wydawnictwa Skrzat.Ale jeszcze decyzja się nie narodziła.Dobre informacje,tylko do 2015 tak daleko,a zanim pojawi się w Polsce wolę nie myśleć;-/. Ps.Tak ta okładka jest o wiele bardziej w stylu naszej bohaterki,taka romantyczna!!! ;-) Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzymam kciuki za decyzje :) Wiedzialam, ze Ci sie spodoba ta okladka! Rowniez pozdrawiam!!

      Usuń
  2. Probably the most beautiful Anne illustrations I have ever seen:)

    OdpowiedzUsuń